neděle 24. února 2013

Zdravá svačinka

Dneska vám přináším jen rychlý tip na zdravou svačinku, popřípadě večeři. S většími či menšími úspěchy se snažím jíst syrovou zeleninu a abych si ji více vychutnala, dělám k ní ochucené dipy. Jedním z nejjednodušších a zároveň nejdietnějších je ten, který jsem pro vás nafotila.
Takže co budete potřebovat?
  • syrovou zeleninu (já měla doma zrovna mrkev a řapíkatý celer, ale hodí se třeba ještě salátová okurka, paprika apod.)
  • tvaroh ve vaničce (v mém případě polotučný)
  • čerstvé bylinky (ideální, pokud ale nejsou, použijte sušené)
  • česnek
  • sůl a čerstvě namletý pepř


Zeleninku omyjte a nakrájejte na proužky tak, aby se vám dobře do dipu namáčely. Do šlehací misky si připravte tvaroh, jeden velký prolisovaný stroužek česneku a čerstvé nasekané bylinky - já jsme použila bazalku a petržel. Vše osolte, opepřete a šlehačem vyšlehejte do pěny. Pak už stačí jen naservírovat do mističky a zdravá svačinka nebo mňamka k televizi je hotova - a bez výčitek! :-) Pokud to ovšem nezazdíte jako já dvěma sušenkama :-D
Dobrou chuť ;-)

6 komentářů:

  1. To vypadá lákavě! :) BB

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojky! Úplně mě to navnadilo, abych zase naskočila na režim zdravějšího stravování!
    Něco podobného si také občas připravím, místo tvarohu používám jogurtovou lučinu (v kulatém kelímku), ale tvarůžek ráda vyzkouším, díky za tip ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej, Evi, myslím, že na dietku by byl dobrý i odtučněný tvaroh, protože stejně tu chuť dělají hlavně bylinky, česnek a koření ;-)

      Vymazat
    2. Takovéhle svačince rozhodně dávám palec nahoru! :-) Já ještě přidávám lžičku bílého jogurtu a lžičku kysané smetany. Česnek a bylinky jsou jasná volba, dobrá je i pažitka nebo jarní cibulka. A asi ne moc dietní, ale rozhodně lahůdka je, když se přidá trochu nastrouhané nivy a nebo parmezánu. Mrkev, řapík.celer a salát.okurka jsou na tyhle mňamky moji favorité. Pěkný večer :-)

      Vymazat